Saturday, March 26, 2011

24 Subat Cenaze toreninde Sn. Huseyin Yarsuvat'in konusmasi

YOMTOV GARTİ
ANISINA

Bu  mabedde  bir  araya  gelmiş  kederli  ailesi, kardeşleri,  talebeleri  ve  bütün  sevenleri,

Benden  Mösyö  Garti  için  bir  konuşma  yapmam  istendiği  zaman  hem  sevindim,  hem de korktum. Sevindim  çünkü  bu benim  için bir şerefti. Korktum çünkü Yomtov Garti’den bahsetmek hem çok zor hem de çok kolaydı.

O benim  kayınpederimin, ağbeyimin, benim ve çocuklarımın  hocasıydı.

Ondan feyz almış onlarca Profesör, Bakan, Bürokrat   ve iş  adamı vardı.  Neden bendim? Belki talihin bir  tecellisi, her on  beşgünde bir beraber olduğumuz, beraber paylaştığımız soframızda geçen hafta yine  beraber yedik, içtik ve yine o engin bilgisi ile  bizleri aydınlattı. Meğerse bu  bir veda  yemeğiymiş.

Yomtov  Garti, matematisyen,  psikolog,  pedagog ve feylazof’tu. Bitmez tükenmez bir  enerjisi, yılmayan bir mücadele  yeteneği, dini, rengi, mesleği ne olurla olsun insanlar  arasında hiçbir ayırım yapmaksızın  herkese aynı sevgiyle, aynı şefkatle yanaşan,  insanlık mabedinin  inşasında 50 yılı aşkın bir süredir çırak olarak başlayıp, usta seviyesine yükselmiş,  emsali çok az bulunan bir kişiliğe sahipti o.

Yomtov Garti, hiçbir  zaman bizleri ve ailesini terk etmeyecektir. Zira, Beyoğlu’nda, Kadıköy’de, Harbiye’de yürürken daima onu göreceksiniz, zira o yetiştirdiği talebelerinin, kardeşlerinin, sevenlerinin daima kalplerinde yaşayacaktır.

Bu teoremin ismi Teorem  Garti’dir.

Kainatın ulu mimarından ona yardımcı olmasını dileriz. 24.02.2011

No comments:

Post a Comment