Friday, April 1, 2011

Milliyet 23-2-11

“Ailece Garti Hocalıyız”
Galatasaray Lisesi mezunu Can Kıraç, çok üzgün olduğunu söyleyerek, “Biz ailece Garti Hocalıyız. 1940’lı yıllarda Garti Hoca, Galatasaray Lisesi’nde hocamdı. 30 yıl sonra Dame De Sion Lisesi’nde kızımın hocalığını yaptı. Kardeşimin de hocasıydı” dedi. Garti Hoca’nın Galatasaray için çok önemli olduğunu söyleyen Kıraç, duygularını şöyle anlattı:
“Galatasaray Lisesi’nde çok iyi anılar bırakmış, beyefendi bir hocamızdı. Tam bir İstanbul beyefendisiydi. Bir gün dersinde kopya çekme küstahlığı gösterdim. Garti Hoca kağıtları okurken kopya çektiğimi anlamış. Beni çağırdığında ‘eyvah’ dedim. Bana o kadar nazik bir şekilde kopya çekmenin zararlarını anlattı ki hayatta ilk utancımı kendisinin karşısında yaşadım. Beni nazik bir şekilde uyarmasından sonra kopya çekmemeye çok dikkat ettim. Garti Hoca’nın, bu öğrencilere bu kadar zamanını ayırmışken bu kadar yaşaması da ayrı bir mucize. Geçen Cumartesi günü Galatasaraylılar olarak geleneksel toplantımız vardı. Garti Hoca’nın da geleceği söylendi. Kızımla birlikte gittik. Ancak orada rahatsızlandığının, bu nedenle gelemediğinin haberini aldık. Son toplantısına yetişemedi, çok üzgünüm.” Garti’nin yarın toprağa verileceği belirtildi.

No comments:

Post a Comment